論文 |
No. | 論文タイトル | 雑誌名 | 巻(号) | ページ | 出版年月 |
1 | 日本語母語話者による英語アスペクトの解釈―意味論からのアプローチ― | 駒澤大学総合教育研究部紀要 | 18 | 1 -32 | 2023年03月 |
2 | Japanese University English Language Entrance Exams and the Washback Effect: A Systematic Review of the Research | Journal of Pan-Pacific Associaton of Applied Linguistics | 26 (2) | 1 -20 | 2022年12月 |
3 | Asymmetry between suppletive and affixal inflections | 跡見学園女子大学文学部紀要 | 52 | 165 -191 | 2017年03月 |
4 | Acquisition of temporal interpretation by Japanese-speaking learners of English: A reconsideration of Feature Assembly Hypothesis | 跡見学園女子大学文学部紀要 | 51 | 119 -146 | 2016年03月 |
5 | Consideration of a prosodic transfer account with reference to Japanese-speaking learners' production of functional morphemes in L2 English | 跡見学園女子大学文学部紀要 | 50 | 89 -108 | 2015年03月 |
6 | 世界で話される英語ー相互理解の指標に関する一考察 | 跡見学園女子大学人文学フォーラム | 13 | 42 -52 | 2015年03月 |
7 | Second language acquisition of aspectual and temporal interpretation in English and Japanese | 博士学位論文 | | | 2013年03月 |
8 | Aspectual interpretation in second languages: A bidirectional study of L2 English and L2 Japanese | Proceedings of the 10th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference | 10 | 180 -191 | 2009年12月 |
9 | 日本人英語学習者に見られる主語動詞一致の誤り: 統語環境の影響 | 平成15年度~平成16年度科学研究費補助金 (基盤研究(C)) 研究成果報告書 (代表・若林茂則) | | 45 -64 | 2006年03月 |
10 | Acquisition of verbal morphology by Japanese learners of English: Association of lexical classes of verbs with tense and aspect morphology in L2 input and L2 output | 学術研究 英語・英文学編 | 52 | 15 -29 | 2004年02月 |
11 | Syntactic information in composition written by Japanese L2 learners of English | 学術研究 英語・英文学編 | 51 | 105 -118 | 2003年02月 |
12 | Learning speech acts in English: An investigation of requests made by Japanese learners of English | Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics | 6 (2) | 123 -138 | 2002年12月 |
13 | An approach to teaching apology expressions: A qualitative analysis of Japanese EFL learners' written discourse | 早稲田大学大学院教育学研究科紀要 別冊 | 9 (1) | 253 -261 | 2001年09月 |
14 | A study of EFL discourse using corpora: An analysis of discourse completion tasks | Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics | 4 (2) | 273 -297 | 2000年12月 |
15 | L2 input and output: Do L2 textbooks contain enough syntactic information?' | 早稲田大学英語英文学叢誌 | 29 | 21 -27 | 1999年12月 |
16 | The effects of lexical aspect on the Japanese learners' acquisition of tense and aspect in English: An experimental study | 早稲田大学大学院教育学研究科紀要 別冊 | 7 (7) | 59 -72 | 1999年09月 |
17 | 発音指導におけるリピート練習の効果に関する実験的研究 | 早稲田大学英語英文学叢誌 | 27 | 17 -27 | 1998年02月 |
講演・口頭発表等 |
No. | 講演・口頭発表タイトル | 会議名 | 発表年月日 | 会議種別 |
1 | 英語の主語と動詞屈折から見える第二言語の知識と使用のしくみ | 日本第二言語習得学会国際年次大会(J-SLA2023) | 2023年10月15日 | 口頭発表(一般) |
2 | The Functional Category T in Japanese Learners’ Morpho-Syntactic Knowledge of L2 English | Pacific Second Language Research Forum 2023 (PacSLRF2023) | 2023年07月27日 | シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) |
3 | Processing past tense marking: A self-paced reading study with Japanese learners of English | The Japan Second Language Association 2022 International Annual Conference (J-SLA2022) | 2022年10月23日 | ポスター発表 |
4 | Asymmetries between 1st Person and 2nd/3rd Person: Learner (In)Sensitivity to Non-target-like Use of 3ps -s | The 31st Annual Conference of European Second Language Association (EUROSLA 31) | 2022年08月27日 | 口頭発表(一般) |
5 | Japanese learners’ processing of English past tense marking: A self-paced reading study | The Japan Second Language Association 2021 International Annual Conference (J-SLA2021) (Online) | 2021年10月23日 | ポスター発表 |
6 | L2 learners’ Sensitivity to the Overuse and Underuse of English 3rd person singular -s | The Japan Second Language Association 2020 International Annual Conference (J-SLA2020) (Online) | 2021年03月27日 | ポスター発表 |
7 | Asymmetry between person and number features in L2 subject–verb agreement | The 45th Annual Boston University Conference on Language Development 2020 (BUCLD45) | 2020年11月07日 | 口頭発表(一般) |
8 | 第二言語学習者による文法形態素の解釈の非一貫性―日英語のアスペクトとテンスの習得についての実験的研究 | TALK(田辺英語教育学研究会) | 2014年07月26日 | 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等 |
9 | Japanese-speaking learners’ production of the third person singular –s, the plural –s and the genitive –s | The 23rd annual conference of the European Second Language Association (EUROSLA23) | 2013年08月29日 | 口頭発表(一般) |
10 | 形式素性の習得可能性―第二言語としての英語・日本語におけるアスペクト・テンスの解釈についての実験的研究 | 中央大学人文科学研究所「言語の産出と理解」公開研究会 | 2013年02月09日 | 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等 |
11 | The acquisition of aspectual interpretation: A bidirectional study of L2 English and L2 Japanese | Looking at Language Acquisition X | 2009年05月 | 口頭発表(一般) |
12 | Overuse of English 3rd person singular -s in production and perception among Japanese learners | The 10th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA10) | 2009年03月 | ポスター発表 |
13 | Aspectual interpretation in second languages: A bidirectional study of L2 English and L2 Japanese | The 10th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA10) | 2009年03月 | ポスター発表 |
14 | The second language acquisition of tense and aspect: A bidirectional study of L2 English and L2 Japanese | Tuesday Colloquia | 2009年02月17日 | 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等 |
15 | Japanese speaking learners’ production of and reaction to the overuse of 3rd person singular –s in English | Relating Asymmetries between Speech and Comprehension in the Acquisition of Language (RASCAL) | 2009年01月 | ポスター発表 |
16 | Interpretation in the second language: The acquisition of the aspectual interpretation in L2 English and L2 Japanese | Looking at Language Acquisition IX | 2008年05月 | 口頭発表(一般) |
17 | Interpretation in second language: Reflexive binding and temporal interpretation in L2 English and L2 Japanese | Looking at Language Acquisition VIII | 2007年05月 | 口頭発表(一般) |