駒澤大学

研究者情報データベース

TOP
所属別検索
キーワード検索
研究分野別検索
条件指定検索

駒澤大学
ホームページ

山崎 妙 (ヤマザキ タエ,YAMAZAKI Tae)

基本情報 研究分野 研究業績 教育業績 運営業績 社会貢献業績

 

論文
No.論文タイトル雑誌名巻(号)ページ出版年月
1日本語母語話者による英語アスペクトの解釈―意味論からのアプローチ― 駒澤大学総合教育研究部紀要 18 1 -32 2023年03月 
2Japanese University English Language Entrance Exams and the Washback Effect: A Systematic Review of the Research Journal of Pan-Pacific Associaton of Applied Linguistics 26 (2) 1 -20 2022年12月 
3Asymmetry between suppletive and affixal inflections 跡見学園女子大学文学部紀要 52 165 -191 2017年03月 
4Acquisition of temporal interpretation by Japanese-speaking learners of English: A reconsideration of Feature Assembly Hypothesis 跡見学園女子大学文学部紀要 51 119 -146 2016年03月 
5Consideration of a prosodic transfer account with reference to Japanese-speaking learners' production of functional morphemes in L2 English 跡見学園女子大学文学部紀要 50 89 -108 2015年03月 
6世界で話される英語ー相互理解の指標に関する一考察 跡見学園女子大学人文学フォーラム 13 42 -52 2015年03月 
7Second language acquisition of aspectual and temporal interpretation in English and Japanese 博士学位論文 2013年03月 
8Aspectual interpretation in second languages: A bidirectional study of L2 English and L2 Japanese Proceedings of the 10th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference 10 180 -191 2009年12月 
9日本人英語学習者に見られる主語動詞一致の誤り: 統語環境の影響 平成15年度~平成16年度科学研究費補助金 (基盤研究(C)) 研究成果報告書 (代表・若林茂則) 45 -64 2006年03月 
10Acquisition of verbal morphology by Japanese learners of English: Association of lexical classes of verbs with tense and aspect morphology in L2 input and L2 output 学術研究 英語・英文学編 52 15 -29 2004年02月 
11Syntactic information in composition written by Japanese L2 learners of English 学術研究 英語・英文学編 51 105 -118 2003年02月 
12Learning speech acts in English: An investigation of requests made by Japanese learners of English Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 6 (2) 123 -138 2002年12月 
13An approach to teaching apology expressions: A qualitative analysis of Japanese EFL learners' written discourse 早稲田大学大学院教育学研究科紀要 別冊 9 (1) 253 -261 2001年09月 
14A study of EFL discourse using corpora: An analysis of discourse completion tasks Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 4 (2) 273 -297 2000年12月 
15L2 input and output: Do L2 textbooks contain enough syntactic information?' 早稲田大学英語英文学叢誌 29 21 -27 1999年12月 
16The effects of lexical aspect on the Japanese learners' acquisition of tense and aspect in English: An experimental study 早稲田大学大学院教育学研究科紀要 別冊 7 (7) 59 -72 1999年09月 
17発音指導におけるリピート練習の効果に関する実験的研究 早稲田大学英語英文学叢誌 27 17 -27 1998年02月 

 

講演・口頭発表等
No.講演・口頭発表タイトル会議名発表年月日会議種別
1英語の主語と動詞屈折から見える第二言語の知識と使用のしくみ 日本第二言語習得学会国際年次大会(J-SLA2023) 2023年10月15日 口頭発表(一般) 
2The Functional Category T in Japanese Learners’ Morpho-Syntactic Knowledge of L2 English Pacific Second Language Research Forum 2023 (PacSLRF2023) 2023年07月27日 シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) 
3Processing past tense marking: A self-paced reading study with Japanese learners of English The Japan Second Language Association 2022 International Annual Conference (J-SLA2022) 2022年10月23日 ポスター発表 
4Asymmetries between 1st Person and 2nd/3rd Person: Learner (In)Sensitivity to Non-target-like Use of 3ps -s The 31st Annual Conference of European Second Language Association (EUROSLA 31) 2022年08月27日 口頭発表(一般) 
5Japanese learners’ processing of English past tense marking: A self-paced reading study The Japan Second Language Association 2021 International Annual Conference (J-SLA2021) (Online) 2021年10月23日 ポスター発表 
6L2 learners’ Sensitivity to the Overuse and Underuse of English 3rd person singular -s The Japan Second Language Association 2020 International Annual Conference (J-SLA2020) (Online) 2021年03月27日 ポスター発表 
7Asymmetry between person and number features in L2 subject–verb agreement The 45th Annual Boston University Conference on Language Development 2020 (BUCLD45) 2020年11月07日 口頭発表(一般) 
8第二言語学習者による文法形態素の解釈の非一貫性―日英語のアスペクトとテンスの習得についての実験的研究 TALK(田辺英語教育学研究会) 2014年07月26日 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等 
9Japanese-speaking learners’ production of the third person singular –s, the plural –s and the genitive –s The 23rd annual conference of the European Second Language Association (EUROSLA23) 2013年08月29日 口頭発表(一般) 
10形式素性の習得可能性―第二言語としての英語・日本語におけるアスペクト・テンスの解釈についての実験的研究 中央大学人文科学研究所「言語の産出と理解」公開研究会 2013年02月09日 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等 
11The acquisition of aspectual interpretation: A bidirectional study of L2 English and L2 Japanese Looking at Language Acquisition X 2009年05月 口頭発表(一般) 
12Overuse of English 3rd person singular -s in production and perception among Japanese learners The 10th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA10) 2009年03月 ポスター発表 
13Aspectual interpretation in second languages: A bidirectional study of L2 English and L2 Japanese The 10th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA10) 2009年03月 ポスター発表 
14The second language acquisition of tense and aspect: A bidirectional study of L2 English and L2 Japanese Tuesday Colloquia 2009年02月17日 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等 
15Japanese speaking learners’ production of and reaction to the overuse of 3rd person singular –s in English Relating Asymmetries between Speech and Comprehension in the Acquisition of Language (RASCAL) 2009年01月 ポスター発表 
16Interpretation in the second language: The acquisition of the aspectual interpretation in L2 English and L2 Japanese Looking at Language Acquisition IX 2008年05月 口頭発表(一般) 
17Interpretation in second language: Reflexive binding and temporal interpretation in L2 English and L2 Japanese Looking at Language Acquisition VIII 2007年05月 口頭発表(一般)